Nejlepší židovští komici - 2. díl: Leoš Mareš
Leoš Mareš (dále jen „Leo“) je známý český komik, moderátor a recitátor polsko-židovského původu (vlastním jménem Leo Maresch).
Narodil se začátkem sedmdesátých let dvacátého století jako Šoel Šeram v malé vesničce v západní Haliči v rodině chasidských Židů. Tehdy to ovšem bylo už území Polska. Ale vzhledem k tomu, že se narodil začátkem sedmdesátých let, je považován za Husákovo dítě, ačkoli Gustáv Husák se až do smrti nechtěl k Šoelovi znát. Zdá se však, že antipatie jsou na obou stranách, také Leo se od svého otce distancoval. Na druhou stranu se zase narodil v Polsku, a tak se k jeho otcovství přihlásil i Lech Walesa, Karol Wojtyla a dokonce i Lech Semilka. Testy DNA a KGB však prokázaly něco jiného. Jeho otec byl totiž polský šlechtic a matka porodní bába. Otec zametal ulice a nechával si říkat „pane hrabě“. Také Leo dnes vymetá každý podřadný večírek a nechává si pro změnu říkat „celebrita“.
Začátkem devadesátých let odešel Leo z domova do Prahy s tím, že prorazí v pop music. K tomu ho mimochodem navedl pop z jejich goletu. Leo se zkoušel uchytit jako zpěvák, avšak neměl hudební sluch ani talent, a tak těchto pokusů zanechal. Z tohoto raného období se zachoval pouze košer muzikál s názvem „Ajajajajaj“, v němž Leo nazpíval (spíše namluvil) part kulhavého Ariela. Pak objížděl vesnice a neúspěšně moderoval vesnické zabijačky. Při vyvrhávání střev, potažmo pajšlu se mu vždycky udělalo špatně a musel svůj výstup ukončit. A tak kromě krvavých jelit (které mu způsobili nespokojení řezníci) si nic neodnesl.
Leo se však nakonec proslavil, a to jako moderátor rozhlasové hitparády Mrhač Music Production. Nejprve působil ve štvavém sudeťáckém rádiu Egrensis v Egeru, tedy v Chebu. Moderoval mimochodem čtyři srazy SdP a dva ročníky Oktoberfestu. Pak ho jeho šéf Bendt Posselt poslal až do Pragy, do Rádia Svobodná Evropa (též Rádio Hnůj). Leo tam vytvořil moderátorskou dvojici s Yvonne Přenosilovou, která se do něho posléze zamilovala, ale Leo měl proti lásce boty, takže z románku sešlo. Leo také úspěšně recitoval, zlí jazykové tvrdí, že byl prý lepší než soudružka Pelikánová.
Leo se dnes živí jako moderátor (mimoto ho živí jeho vlastní aféry) a je proslulý svým břitkým až řídkým humorem. Často také diváky ohromuje slovním průjmem. Někdy jsou však jeho výstupy vyloženě sračky. Uváděl již několik ročníků Zlatého slavíka a Stříbrné paruky. Leo si však na rozdíl od jiných slavných moderátorů (např. Přemek Podlaha) umí dělat legraci nejen sám ze sebe, ale také i z Izraele, Jordánska a Sýrie.
Leo je dále známý tím, že nosí kožichy i v létě, spí s děvkama (na jaře a v létě) a neumí zpívat (ve všech ročních obdobích). Nedávno se opil, jak zákon káže a byl z toho pěkný škandál v novinách. No, ale vždyť se vlastně nic nestalo. Leo se jenom ožral, poblil, pochcal a vyspal s kurvou. No, a co? Kdo z nás to nedělá? Jen fotit se při tom neměl … Inu, nadarmo se neříká: Když jsou lidi kurvy, tak vám ani slavnej ksicht nepomůže!
Je zajímavé, že Leovo židovství vyšlo na povrch právě až tehdy, když se vyspal s touto ateistickou prostitutkou, která později v tisku potvrdila, že Leo je tzv. obřezaný. Co je obřízka, tak o tom se vedou spory už léta. Podle jedněch obřízka znamená, že máte na hlavě účes ve stylu „kastrol“, podle druhých je obřízka ostré, tedy velmi kořeněné židovské jídlo. Leo tedy buď ve skutečnosti nosí na hlavě kastrol a jeho rozbuch nebo nagelovaný číro je pouhá paruka, anebo mu jenom nesedl šoulet a on cítil, že to z něj musí ven, a nejspíš spodem. Ona prostitutka pravděpodobně tedy viděla něco, co ani Leo nevěděl (a nikdy neviděl), přestože se do zrcadla dívá každých deset minut. Inu, pod sedmiramenným svícnem bývá největší tma.
Leo v současné době předstírá, že není Žid, dále že nespí s děvkama a že je vtipný. Přesto patří mezi nejvýznamnější židovské komiky. Lze jej zařadit někam mezi Šášu Krustyho a bratry Marxovy. Mimochodem, umíte vyjmenovat všechny bratry Marxovy? Leo to umí!
Napsal Dědek
Náhledy fotografií ze složky Z fotek našich přátel
Komentáře
Přehled komentářů
Vážení, omlouvám se, že tento příspěvek je zcela mimo téma výše uvedeného a jako vždy samozřejmě excelentně břitkého článku, avšak domnívám se, že to, co vám nyní odhalím, tento můj přestupek proti všem psaným i nepsaným pravidlům veškerých diskuzí zcela smaže. Podívejte se, co skrývá následující odkaz a plačte..http://kultura.idnes.cz/jan-nedved-natocil-sve-zdaleka-nejstraslivejsi-album-p0e-/hudba.asp?c=A081211_135048_hudba_ob
Vážně jsme si naivně mysleli, že horší už to být nemůže??
Ad Tetsuo und Štěprdko
(Dědek, 30. 11. 2008 14:43)Přesně, hlásím se k tomu Švankmajerovi, je to film modelový, tudíž působí koherentně ... a navíc mám pocit, že tu vznikla jakási freska patosu lidského bytí ... :-)
Prosim te, nech si ty kecy Tetsuo:-))))
(Štěprdko, 29. 11. 2008 18:28)
http://www.csfd.cz/film/182351-sileni/
Tetsuo ***
Jsem z toho díla na rozpacích. Švankmajer cituje Foucaulta, ale míjí se s ním. Provádí revoltu - podobně jako Romero v Zemi mrtvých - poměrně archaickou formou, a přitom surrealismus by měl být avantgarda (ale tou už je jen historicky). V zásadě je mi ten film sympatický i PRO svou křečovitost.
Zcela mimo téma
(paní Klotylda, 12. 12. 2008 16:48)